Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ ΠΟΡΤΟ-ΛΑΦΙΑ


Ένα πλοίο ''σύμβολο'' του Νότιου Ευβοικού, για πάνω από τρεις δεκαετίες.
Υπηρέτησε πιστά τις γραμμές Ραφήνα-Μαρμάρι, Ραφήνα-Κάρυστο και παλαιότερα Ραφήνα-Στύρα, από το 1968, χρονιά που ''κτίστηκε'' στα ναυπηγεία Σωτηριάδη στο Πέραμα, μέχρι και αρχές του 2001, οπότε με αφορμή το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα, και το κλίμα που επικράτησε εναντίον των παλαιών πλοίων, παροπλίστηκε στο λιμάνι της Καρύστου.
Το Κάρυστος, κατασκευάστηκε το 1968 στο ναυπηγείο Σωτηριάδη στο Πέραμα. Η σχεδιάση είχε γίνει από τον ναυπηγό κ. Γ. Σωτηριάδη, ενώ η μελέτη για την πρωτότυπη πλώρη του ανήκε στον ναυπηγό κ. Γ. Παπανδρόπουλο.

Την ίδια εποχή από το ίδιο ναυπηγείο κατασκευάστηκε και η παντόφλα ''ΑΦΑΙΑ'', η οποία ήταν αδελφό πλοίο του Κάρυστος.
Πράγματι λοιπόν το Κάρυστος είχε ξεκινήσει να χτίζεται για παντόφλα, αλλά στην συνέχεια άλλαξαν τα πλάνα του και κλείστηκε.

Το όνομα που επρόκειτο αρχικά να του δοθεί ήταν ''Μαρμάρι'', μιας και αρχικά τουλάχιστον ανήκε σε κοινοπραξία Μαρμαριωτών, αλλά τελικά ονομάστηκε ''Πόρτο Λάφια'',μετά από συνεργασία λόγω οικονομικών προβλημάτων της κοινοπραξίας με τον κ. Χ. Γούση, οικοπεδούχου στον οικισμό Πόρτο Λάφια, και με αυτό το όνομα ταξίδεψε μέχρι και το 1984, οπότε και πέρασε στην GOUTOS LINES και μετά από μία αρκετά ευρεία μετασκευή, πήρε το όνομα Κάρυστος.

Το 1995-96 πέρασε από τον κ. Γούτο στον κ. Γιάννη Μιλιλή (MILILIS LINES), ο οποίος ήταν μάλιστα και ο τελευταίος του κάπτεν, πριν παροπλιστεί για δύο περίπου χρόνια στο λιμάνι της Καρύστου, και τελικά πουληθεί στον σημερινό ιδιοκτήτη του.
Να πω ακόμα ότι εκτός του Γιάννη Μιλιλή (σήμερα καπετάνιος στο ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ), καπετάνιοι του είχαν διατελέσει ακόμα οι Α. Νόβας και Γ. Περουλάκης.

Το πλοίο σήμερα βρίσκεται παρατημένο στο Πέραμα, μετά την πτώχευση του νέου ιδιοκτήτη του, και αφού είχαν προηγηθεί εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης του.
Πηγή http://www.nautilia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου